Pyssellängtan...

Det kanske är bra att göra uppehåll ibland för nu är längtan tillbaka till att pyssla stor, måste gå till pysselbordet lite varje dag och jag har nu fått till en LO och ett kort.

Kortet har jag embossat med hjälp av cuttlebugen och rosen är inkidos och den har jag färglagt med hjälp av promarker och mcp-tekniken. På rosen har jag duttat ut lite Utee och som jag tycker är ett riktigt coolt embossingpulver :) Tyvärr syns det inte på bilden. Bandet med fjärilana har jag hittat på en blomsterhandel.



LO:n som jag gjorde klart igår, har legat jättelänge och jag har vänt och vridit på korten och bytt papper var och varannan dag, men nu äntligen blev jag nöjd. Som fotomatta har jag en blå bazill och bakgrunden är en vit bazill. De mönstrade papprena kommer från My Minds Eye och serien Penny Lane som jag tycker jättemycket om. Hjärtana är i filt och är urklippt ur ett band (eller vad det nu heter) Under den stora blomman har jag stämplat lite med en stämpel som kommer ur Florish hearts från Stempelglede.



Sen bara måste jag bjuda er på en bild i från Ljåbua som vi var till igår, och som ligger i Oviksfjällen. En helt fantastisk dag då vi hade strålande väder och ca 22 grader varmt. Alldeles intill ligger en tjärn där barnen badade och hade jätteroligt.


Kommentarer
Postat av: Tiiradam (film & foto)

nej men vad roligt med en blogg om scrapbooking!

det första kortet var jättefint!

2009-08-19 @ 21:49:54
URL: http://tiiradam.blogg.se/
Postat av: Tiiradam (film & foto)

tack desamma =D

vad händer idag då?

2009-08-20 @ 11:46:30
URL: http://tiiradam.blogg.se/
Postat av: Evelina

Älskar fotot... älskar fjällen över huvud taget, blir alldeles snörpig i hjärteroten när jag ser sådana bilder...!



Ursnyggt kort, påminner mig om att jag måste embossa mera!

2009-09-10 @ 11:06:23
URL: http://wih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0